群馬大学 共同利用機器部門

学内専用サイト Internal Only

学内向け

利用方法

基本ルール

  • 初めて使用する場合は、担当者から学内ルールの説明を受けてください。
  • 一部の機器は、使用料がかかります。使用料についてはこちらをご覧ください。
  • 一部の機器は、機器ごとに利用申請が必要です。
  • 荒牧キャンパスの方は共同利用機器部門 利用申請書を提出してください。

利用の流れ

入室・機器予約システム登録申請

  • 登録には、学生証あるいは職員証が必要です。学生証・職員証のない方は、共同利用機器部門までご連絡ください。
  • 機器の使用と予約には、共用機器管理システムSimpRentへのアカウント登録が必要です。アカウント登録は、各研究室の支払い責任者が行ってください。各研究室の支払い責任者のみ、こちらのウェブフォームから申請する必要があります。
  • SimpRentの概要については、こちらをご覧ください。
  • 入室には、入室登録が必要です。こちらのウェブフォームから申請してください。登録完了後、申請されたメールアドレスに連絡します。 フォームにアクセスする際、全学認証アカウント以外のアカウントでGoogleにログインしているか、Googleに何のアカウントでもログインしていないときには「権限が必要です」というエラーになりますので注意してください。

予約

For Internal

General guidance

Rules

  • Before starting to use any equipment, new users must obtain instructions from the lab staff.
  • A fee is charged for the use of some equipment. The usage fees are listed here.
  • Use of some equipment requires individual user registration.

Registration for the shared equipment reservation system

  • An employee or student ID card issued by Gunma University is required for registration. If you do not have an ID card, please contact the lab staff.
  • To use the reservation system, users should get an account of SimpRent, a management system for shared equipment. Registration of general users should be done by the PI of each laboratory. Only PI have to register through a web form to register the members of the laboratory.
  • The overview of SimpRent can be downloaded here (written in Japanese).
  • To enter the rooms of Laboratory for Analytical Instruments, users should register ID through a web form. Once your application has been accepted, an e-mail will be sent to your registered e-mail address.

Reservation of shared equipment

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